Reisverhaaltjes.nl

LAKE AWASSA

AWASSA MEER , MARABOES

DAG 22

Vanochtend werden we al vroeg wakker van het geroep van hyena’s ! Ik kon het aparte geluid niet thuisbrengen, maar we hoorden later dat het hyena’s waren. Zo word je niet elke dag wakker toch ?

Om 6 uur gingen we uit bed. Ondanks de spinnen had ik toch heerlijk geslapen. Bij het ontbijt had ik een lekker gebakken eitje besteld. Om 7 uur namen we afscheid van de aapjes en vertrokken we, terug naar de hoofdstad Addis Abeba. Onze laatste dag in Ethiopië ging in….

ik op de foto

Ik kijk hier ook wel erg triest…Enerzijds miste ik mijn hondje, maar aan de andere kant wilde ik niet naar huis..

Hier de route op de kaart

kaart van onze rondreis

Een hele afstand moesten we nog afleggen : van Yirga Alem naar Addis Abeba ! Zo’n 350 kilometer !

Maar onderweg bezochten we eerst nog de visafslag/markt bij Lake Awassa. Het was een uurtje rijden.

de weg naar awassa

We reden behoorlijk hard over een heuvelachtige weg en ik hield af en toe mijn adem in…Alle auto’s werden ingehaald en soms moesten we flink op de rem voor het overstekend vee, ik kon er maar niet aan wennen…. Ik vond het soms fijn als de weg super slecht was, want dan konden we ook niet hard rijden. Maar zoals al eerder gezegd, we hadden uitstekende chauffeurs en zij zijn deze chaos op de weg gewend !

Bij het Awassa meer liepen we tussen de maraboes door naar de vissersbootjes. De grote vogels op hun dunne poten zijn totaal niet bang voor je en lopen rakelings langs je heen !

maraboes

Ik vind deze vogels gewoon mooi van lelijkheid

maraboe kop van dichtbij

’s Nachts wordt er op het meer gevist, op onder andere nijlbaars en meerval. In de ochtend wordt de vis hier schoongemaakt en verkocht. De maraboes krijgen af en toe visafval toegeworpen, vandaar dat ze hier in grote aantallen aanwezig zijn !

vissers met hun bootjes

vissers

maraboes

We kregen een klein uurtje de tijd om er wat rond te wandelen. Mannen met souvenirtjes liepen achter ons aan. Ik had inmiddels de koffer al vol met souvenirs  ! Ik wilde op het vliegveld nog wat dingetjes kopen, dus ik kocht hier niks meer.

We zagen veel andere soorten watervogels zoals pelikanen, ganzen, reigers, vogels waarvan ik de naam niet weet en ibissen.

ibissen

Prachtig hier !!

vissers

Op de achtergrond zie je de bergen !

meer, watervogels

Ik vond het heel mooi om hier even rond te lopen. Genietend van de rust, de natuur en de prachtige vogels !

In het volgende verhaal meer over deze laatste dag in Ethiopië !!