Reisverhaaltjes.nl

NAAR JOJAWAR

koeien op de weg

DAG 7 RONDREIS RAJASTHAN

Wat hadden we in Pushkar een leuk huisje ! Helaas was het bed wat minder, keihard namelijk…

Om 6.00 uur stonden we op en gingen meteen naar buiten. Het was zo heerlijk rustig, we hoorden alleen de vogeltjes fluiten

huisje in pushkar

Na het ontbijt vertrokken we naar onze nieuwe bestemming : Jojawar. Een rit van 180 km !

We vertrokken trouwens een half uurtje te laat, want Jai Singh ( onze reisleider ) had zich verslapen. Daarover werden nogal wat grapjes gemaakt, dus dat zal hem voorlopig wel niet weer overkomen ! Wij vonden het niet erg. We liepen wat rond over het prachtige resort, bloemetjes te fotograferen.

rob bij resort pushkar

mooie oranje bloem

lampenpoetser

de oranje bloemen

palm

albizia

Hierboven de ALBIZIA die wij ook in onze tuin hebben !

Onze route Pushkar-Jojawar

ONZE ROUTE IN INDIA

We reden tot 10.00 uur ( koffiepauze ) over smalle weggetjes, vol kuilen met veel vee onderweg. Dat schoot dus niet erg op. Na nog een pauze onderweg, bereikten we in de vroege middag ons hotel in Jojawar. We vonden dat we best wel veel in de bus zaten, lange ritten. Maar ja, de wegen zijn hier ook niet best. Wel was de natuur om ons heen een stuk mooier, dan de omgeving van Delhi bijvoorbeeld.

natuur

bergen

Veel groen, maar ook kleine dorpjes. We verbaasden ons al niet meer over de rotzooi op straat of over de varkens die tussen het afval naar eten zoeken.

varkens eten afval

Het ontvangst bij ons hotel (  Rawla ) was heel bijzonder. Toen we door de eerste poort het terrein opreden en we de bus verlieten, begon een jongeman enthousiast op een trommel te slaan. Bij de tweede poort, kregen we  bloemblaadjes over ons heen !

hotel jojawar de poort

De tweede poort

man gooit blaadjes op ons

man trommelt bij aankomst

Daarna namen we plaats op het overdekte buitenterras in afwachting van onze sleutel. Meteen werd ons een doekje in de handen gedrukt, waarmee we ons even konden opfrissen. En uiteraard een welkomstdrankje, want dat kregen we bij ieder hotel ! Wat werden we weer in de watten gelegd !

Hier opnieuw een authentiek (rustig) hotel. Dit keer een klein fort in het midden van het schilderachtig dorp Jojawar. Sommigen plonsten meteen het zwembad in !

ons hotel een klein fort met zwembad

De kamers zijn enorm en mooi. Grappig is het slot op de deur…

slot op onze kamerdeur

Leuk autootje op het terrein !

oude engelse auto

En leuke zitjes buiten..

leuk zitje

We fristen ons even op en toen was het tijd voor de (late) lunch. Een heerlijk buffet stond voor ons klaar. Ik nam spaghetti, daar had ik wel trek in !

Om half 4 vertrokken we voor een leuke wandeling door het stadje. Dat was zó ontzettend leuk en ik heb er zoveel foto’s gemaakt, dat ik hier een apart verhaal aan wijd . We eindigden deze dag met een superleuke jeepsafari !