Reisverhaaltjes.nl

REISBESTEMMINGEN 2017

foto bali met mij erop in 1982

Misschien heb je tussen de regeltjes door in mijn verhaal: ONZE VOLGENDE REIS gelezen dat we deze winter niet 1x maar 2x weg gaan. Ja ik weet het, we zijn net terug uit India, maar reizen is zo verschrikkelijk verslavend. Zodra je weer thuis bent, wil je het liefst zo snel mogelijk weer weg. Veel andere reizigers weten precies waar ik het over heb!😊

Wij hebben er ook alles voor over en dan moet je bepaalde keuzes maken. Zo gaan we eigenlijk nooit uit, weinig uit eten en ik koop weinig kleding en als ik kleding koop, dat is het goedkope kleding… We geven liever geld uit aan reizen en leuke spulletjes voor in huis koop ik het liefst in het buitenland!

Onze eerste reis in 2017 is volgende week(!)  We gaan we voor 10 dagen naar het warme Afrikaanse tropische eiland Mauritius!! Het eiland is een kolonie van Nederland geweest! Men spreekt er naast Engels en Frans zelfs Nederlands!

Heel enkel zie ik op Instagram wat plaatjes van dit eiland voorbij komen. Wat is het daar mooi: bergen, watervallen en hagelwitte stranden met palmbomen! En heel belangrijk: een temperatuur van rond de 30 graden, heerlijk!

bergen mauritius

PALMEN ZEE MAURITIUS

Over ruim een week gaan we dus al en ik heb de koffers nog op zolder staan. Zomerkleding moet ik nog uitzoeken en strijken. Kortom ik heb nog niks gedaan. Alleen de reispapieren liggen netjes klaar en ik heb een nieuw paspoort, that’s it! Ik mag nogal graag dingen uitstellen ☺en doe vaak alles nog op het laatste moment☺maar we hebben nog ruim een week de tijd. Dat moet makkelijk lukken dus! Een koffer is snel ingepakt…

Ik heb trouwens afgelopen week een badpak gekocht! Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een badpak aan heb gehad…Dat moet in mijn kinderjaren geweest zijn! Ik heb een zwart/wit badpakjurkje gekocht en het staat leuk moet ik zeggen. In mijn geval, op mijn leeftijd ehummm, vind ik het netter staan. In een bikini voel ik me niet meer helemaal happy😯… Ik was natuurlijk van plan om kilo’s af te vallen vóór we naar India gingen, maar dat is me natuurlijk weer niet gelukt😠. En nu met al die feestdagen is het al helemaal moeilijk!

We gaan dit keer gewoon met eigen auto naar Schiphol, want drie uur treinen vinden we eigenlijk best lang, terwijl we met de auto er maar een uurtje over doen. De vliegreis is 13 uur met een overstap in Dubai. Deze extra uren komen dan nog eens bovenop de 13 uur. Dus een lange reis, waar ik eerlijk gezegd wel een beetje tegenop zie…

We vliegen met de Emirates in een A380. Vorig jaar vlogen we in zo’n toestel naar Sri Lanka en de service aan boord is uitstekend en in geen enkel vliegtuig heb je zoveel stoel-en beenruimte! Misschien denk je, een A380 ? Dat zegt me niks? Lees dan mijn verhaal VLIEGEN MET DE A380 Het is het grootste passagiersvliegtuig. Er kunnen 853 passagiers in en het toestel heeft twee verdiepingen! Enorm is het!

Op Mauritius hebben we alleen een hotel aan het strand geboekt, inclusief ontbijt. Dus geen rondreis dit keer. Het is maar een klein eiland, waar overigens veel te zien en te beleven valt. Ik ben met name geïnteresseerd in de natuur: de bergen, watervallen en het overgebleven stukje tropisch regenwoud. Ik hoop dat we er mooie wandelingen kunnen maken of misschien kunnen we er zelfs wel fietsen huren? Met een boek op het strand liggen 😉 lijkt me ook niet verkeerd en natuurlijk nemen we onze snorkels mee!

In het verhaal ‘onze volgende reis’ had ik geschreven dat we eigenlijk naar Zuid-Afrika/Namibië in januari wilden gaan. Deze (dure) rondreis is in de maanden januari/februari slechts op aanvraag en dan moet je eerst boeken, wachten of de reis daadwerkelijk doorgaat en dan kan het zijn dat je nog enkele honderden euro’s bij moet betalen…

Voor dat geld kun je ook makkelijk twee keer op reis dacht ik toen. Ik hoefde niet lang met Rob te overleggen. Twee keer weg in één winter leek hem ook wel wat. Bijna hadden we naast Mauritius een rondreis door Jordanië geboekt. Dit land lijkt me bijzonder mooi! Gelukkig zag ik net op tijd dat de overnachting in de woestijn, die mij juist zo aantrok, alleen van april t/m oktober is en toen ik erachter kwam dat het in januari in Jordanië maar een graad of 13 is, besloten we dat we hier dan liever later in het jaar naartoe willen gaan!

Ik ging verder zoeken dus en er is niks leukers dan het zoeken naar een nieuwe reisbestemming 😉Uiteindelijk viel onze keuze op een ander tropisch eiland, nog verder vliegen en ik ben hier al eens eerder geweest! Heel lang geleden, namelijk in 1982! Zie bovenste foto, ik was daar net 19 jaar! Ik sta daar op een Indonesisch eiland met op de achtergrond, (niet op de foto te zien): Tanah Lot!

Ik heb het dus over Bali! Wow, nooit gedacht dat ik ooit nog eens op Bali zou komen!

In die 34 jaar zal daar wel ontzettend veel veranderd zijn. Nu ontzettend toeristisch, toen slechts alleen wat Australiërs op het eiland. Ik ben zeer benieuwd. Ik kan me de schitterende natuur, de sawa’s (rijstvelden), de tempeltjes en de apentuin nog goed herinneren! Lees ook mijn verhalen INDONESIE I en INDONESIE II

We gaan in februari voor 12 dagen en ook hier hebben we slechts alleen een resort aan het strand geboekt, inclusief ontbijt. Bij dit resort kun je fietsen huren en het lijkt me wel gaaf om over het eiland rond te fietsen! Verder zien we daar wel wat we allemaal gaan doen!

Twee prachtige bestemmingen dus ! Heerlijk naar de warmte, nieuwe verhalen, nieuwe foto’s!

Ben jij al eens op Mauritius of Bali geweest? Of misschien op beide eilanden? Misschien heb jij dan nog tips voor ons!

Heb jij al reisplannen voor 2017?

10 gedachtes aan “REISBESTEMMINGEN 2017

1. Marian

Wat gaaf…ben nog niet op Bali geweest…eerst maar Mauritius. Dit jaar zit een grote reis er niet in, denk ik. Eerst badkamer verbouwen😡…we kamperen dan in onze tuin.😄😂😊…ook een beetje voor onze kat, want ze gaan flink aan de gang hier en dan is hij erg in de stress. In ieder geval fijne vakantie en doe maar veel vitamientjes op…lueve groet Marian

1. Margreet Pruis Bericht auteur

Dankje Marian! Een mooie badkamer is ook fijn! Leuk kamperen in de tuin, maar hopen dat de zomer mooi wordt! Verbouwen, verhuizen, het is inderdaad veel stress voor huisdieren! Succes al vast met de verbouwing!

2. Yvonne

Ik moest even googelen waar Mauritius eigenlijk ligt, haha. Dat is een best eind vliegen voor 10 dagen! Maar ziet er heel mooi uit!! En jeetje, ook nog heerlijk naar Bali, wat een fijne vooruitzichten en ik kan me helemaal vinden in liever 2 keer weg dan die dure rondreis. Ik zou ook heel graag naar Namibië gaan, maar als gezin is dit voor ons gewoon niet te betalen. Alvast een hele fijne vakantie gewenst!!

1. Margreet Pruis Bericht auteur

Dankjewel Yvonne! Nou ik wist een jaar geleden ook echt niet waar Mauritius ligt😊Je hoort niet zoveel mensen die daar naartoe gaan, toch is het wel toeristisch. Het is een klein paradijsje en zeker een heel end weg voor 10 dagen. Ik vind vliegen nog steeds mooi, maar zo lang vind ik ook niet fijn! Bali lijkt me ook fantastisch! Ik was er al eerder, maar dat is zo lang geleden… Jullie gaan over 3 dagen als ok het goed heb naar Marokko. Een prachtige bestemming en heerlijk maar een paar uurtjes vliegen en toch zo’n totaal andere wereld! Ik wil er graag nog eens naartoe! Veel plezier in Marokko! Namibië is zeker voor 4 personen haast niet te betalen, maar lijkt me supermooi!

3. Linda | travellersoftheworld

Wauw, wat een gave plannen zeg! Mauritius is wel een hele gave, mooie en bijzondere bestemming. Zou niet zo goed weten waar het ligt overigens, maar zie er wel soms foto’s van voorbij komen en las er geloof ik ooit een blog over met prachtige foto’s!

En heel herkenbaar, zodra je terug komt van een reis wil je eigenlijk gelijk alweer weg… Lastig soms zo’n reisvirus

1. Margreet Pruis Bericht auteur

Ja he Linda is zeker niet verkeerd! We vertrekken morgen. Mauritius ligt zo’n 900 km ten oosten van Madagaskar. Een klein eiland in de Indische Oceaan! Het ziet er inderdaad op de plaatjes prachtig uit, ik ben dan ook zeer benieuwd..Dank voor je reactie!

4. Corrie

Heerlijk Margreet en Rob naar het prachtige eiland Bali,ik ben er met Ries geweest dat was in September 1996,ik schrik ervan dat het zo lang geleden is maar het heeft een enorme indruk op mij gemaakt,zulke lieve mensen en een prachtige natuur,geniet er samen van.

1. Margreet Pruis Bericht auteur

Dankjewel Corrie! Iedereen vind Bali schitterend die daar geweest is. Ik ben zeer benieuwd, ondanks dat ik er al eens geweest ben. Maar dat is inmiddels bijna 35 jaar geleden!