Reisverhaaltjes.nl

REISPLANNEN 2016

rob en ik vlak voor vertrek naar schiphol

Als het goed is zitten we precies over twee weken in de trein op weg naar Ethiopië ! Wow, wat heb ik daar zin in !

Door de feestdagen is de tijd omgevlogen en dan is het ineens januari…Behalve oppas voor onze dieren hebben we verder nog niks geregeld, dus tijd om dat nu te doen ! Allereerst vandaag malaria tabletten bestellen, want daar kun je niet zonder ! Vaccinaties hebben we allemaal.

Ons vliegtuig vertrekt s´avonds om 20.00 uur, niet op Schiphol, nee vanuit Brussel Airport, Zaventem dus ! Wèl heb ik even opgezocht hoe we daar moeten komen, maar nog niks vastgelegd ! Je kunt nl vanaf Amsterdam verder met de trein of met de bus ! Met de bus is veel goedkoper en je bent er nog sneller ook !

Met de trein gaan we iig. van Heerenveen naar Amsterdam Centraal station en daar pakken we waarschijnlijk dus een bus naar België ! Totaal bijna vijf uur reizen. We zullen´s morgens vroeg van huis vertrekken, dan zijn we ruim op tijd, dacht ik zo …

We mogen dit keer geen harde koffers meenemen, slechts 15 kg per persoon in tassen ! Oh ja, we hebben voor onze camera´s nog een extra batterij besteld. Dan hebben we drie per camera ! Ik had in de reviews van andere reizigers gelezen dat de stroom vaak uitvalt in Ethiopië en ik wil natuurlijk wel genoeg foto´s kunnen maken !

We hebben de lijst van onze reisgenoten ontvangen en gelukkig zitten er ook Nederlanders bij ! Ik vind de Belgen bijzonder aardig, maar soms heb ik wel een beetje moeite om hun taal te verstaan… Zo te zien zijn we met 16 personen totaal ! Heel binnenkort krijgen we info over de reisleider en krijgen we de reispapieren !

Pinnen kun je ook moeilijk in Ethiopië, dus we zullen zoveel mogelijk contant geld mee moeten nemen !

De eerste 10 dagen rijden we per jeep ! Erg avontuurlijk ! Er komen nog nauwelijks toeristen in dit land, ik ben zooo benieuwd ! Ik begin nu ook al een beetje zenuwachtig te worden…dat heb ik altijd vlak voor een reis… Hier een foto van een dorpje in Ethiopië. De foto heb ik van internet afgehaald ( pixaby, gratis foto’s )

foto ethiopie , hutten en kindje

We gaan 23 dagen ! Dat is best lang voor een rondreis met een vol programma !

Verder hebben we plannen gemaakt om met vrienden naar Suriname te gaan ! Ook een rondreis, met een uitstap naar Frans Guyana om de gevangenissen van St Laurent te bezoeken. Je hebt vast wel eens gehoord van de Duivelseilanden of  Papillon ?

Deze reis staat gepland ( nog niet vast ) voor pas in het najaar, want….

We moeten dus deze zomer verhuizen ! We hebben dan ook voor het laatst kerst en Oud & Nieuw in dit huis gevierd ! Volgend jaar zitten we hoogstwaarschijnlijk rond deze dagen in een wisselwoning ! Dan kunnen we begin 2017 terug keren in een nieuw huis ! Veel werk hebben we dan. We moeten een hele nieuwe tuin aanleggen en het hele huis moeten worden behangen en geverfd….en twee keer verhuizen ! Ik zie er erg tegen op…vooral om onze dieren. Ze kunnen nu zelf door het kattenluikje naar binnen en buiten, straks moeten we ze maandenlang in huis opsluiten, anders ben ik bang dat de katten weg zullen gaan lopen ! Pfft dat wordt nog wat…

Wie weet gaan we tussen de Ethiopië reis en de Suriname reis nog een keer weg, maar dat zal niet langer zijn dan een week ! Dit zijn natuurlijk plannen, een mens mag tenslotte dromen…

Ik ben benieuwd of jij al reisplannen hebt voor dit jaar !