Reisverhaaltjes.nl

SAFARI IN YABELLO

FOTO LANDSCHAP

Na ons bezoek aan de Singing Wells gingen we op safari. Nu heb ik al eerder verteld dat Ethiopië niet echt een land is waar je veel dieren kunt spotten.  Er zijn wel wilde dieren zoals olifanten, leeuwen etc. maar je ziet ook op de foto hoe verschrikkelijk droog het is in deze regio en de dieren hebben natuurlijk wel water nodig om te kunnen overleven !

Het was ook nog vroeg in de middag en dat is ook niet een beste tijd om dieren te spotten. De meeste kans om dieren te zien is vroeg in de ochtend of in de namiddag !

Onderweg naar het Nationaal Park zagen we af en toe kleine dorpjes. Dat wil zeggen: hutjes midden in het landschap.

hutjes in het landschap

Hier wonen de Boranas !

We hadden het geluk dat we onderweg een kudde gazelles zagen. Voorzichtig stapten we  allemaal uit de jeep. Ze hadden ons allang opgemerkt !

Ik vind deze natuur zo verschrikkelijk mooi, de kleuren, de bomen, prachtig !

kudde gazelles

Toen we het Nationaal Park van Yabello inreden werd het de gidsen al snel duidelijk dat we op dit tijdstip geen dier zouden tegenkomen..

nationaal park yabello

We werden terug naar ons hotel gebracht en de liefhebbers konden aan het eind van de middag nog mee naar een ander Nationaal Park.

We kregen nu de sleutels van onze kamer pas. Dit zou het slechtste hotel zijn maar behalve dat er geen stroom was zag het er best leuk uit. We hadden zelfs een leuk terrasje bij ons huisje. Het was inmiddels tijd voor onze lunch. Na het eten hadden we even een paar uur om te relaxen. Ik op ons terrasje en Rob deed even een tukje op bed !

Om 16.00 uur waren we weer helemaal klaar voor poging twee om wilde dieren te zien ! We gingen met drie jeeps, niet iedereen ging mee.

We gingen nu een andere kant op.

landschap met vee

Ook hier kleine dorpjes onderweg

dorpjes, hutten

We waren nauwelijks een paar honderd meter in het Nationaal Park toen we in de verte allemaal zebra’s zagen. We stapten uit en slopen naar deze prachtige dieren. Ze stonden met hun oren gespitst en hielden ons goed in de gaten !

zebra's

Het waren er meer dan 30 stuks en we konden erg dichtbij komen

rob een aantal meters vanaf de zebra's

zebra's van dichtbij

zebra

Wat een schitterende dieren zijn dit toch ! We bleven een klein uurtje staan kijken en toen werden ze opgeschrikt door hyena’s of wilde honden, dat konden we niet goed zien. Ze gingen er vandoor in elk geval. Wij gingen ook weer terug naar ons hotel !

Er was inmiddels weer stroom dus we konden ons heerlijk douchen. We voelden ons vies van het zweet en we zaten onder de stekeltjes. Dat droge soort gras waar je doorheen loopt zit vol met kleine stekeltjes die in je kleding en benen gaan vastzitten.

’s Avonds aten we gezellig weer met z’n allen en we gingen vroeg naar bed…want de volgende dag moesten we weer eens vroeg opstaan. Jawel, opnieuw om 5 uur !

Het einde van onze reis kwam in zicht ! We zaten nu nog op 580 kilometer van Addis Abeba af !

Nog slechts één hotelovernachting in Ethiopië…..

Heb jij wel eens zebra’s in het wild gezien ?

2 gedachtes aan “SAFARI IN YABELLO

1. Corrie

Wat hebben jullie veel meegemaakt op deze reis,stilletjes ben ik wel jaloers op jullie ,wat had ik dit graag allemaal graag meegemaakt.

1. Margreet Pruis Bericht auteur

Met een rondreis zie je inderdaad ontzettend veel, dag in dag uit…We zijn nu al weer ruim 5 weken thuis en nog zit ik vol van deze prachtige reis ! Vooral met Djoser reizen zie je ongelooflijk veel ! Jij bent nog niet te oud om zo’n reis te maken hoor. Er zitten altijd mensen tussen van jouw leeftijd en oudere ook. Kun je niet ver lopen, dan wordt je wel met een tuk tuk gebracht of rij je met de bus mee ! Fijn sat je iig geniet van mijn verhaaltjes !