Reisverhaaltjes.nl

SNORKELEN EN RUM 2

BLUE BAY MAURITIUS

Na het prachtige Lighthouse eiland liepen we weer door het water terug naar onze boot. Tijd voor een drankje. Na twee rum/cola kregen we nu ‘Jungle Juice’ een sterk gemixt drankje, maar met een lekkere smaak. Dus dat klokte ik ook maar weg..

Onderweg passeerden we deze zandbank ‘Flamingo eiland’, hier droppen ze pas getrouwde stelletjes…(grapje van Eddy)

zandbank Flamingo eiland' mauritius

Inmiddels hadden we de grootste lol met de Fransen aan boord. We verstonden elkaar wel niet goed, maar begrepen elkaar echt wel. We zagen twee mensen verderop in het water liggen die niet konden zwemmen en dus een zwemvest aan hadden. Net Michelin poppetjes! Het was zo’n komisch gezicht dat we de slappe lach kregen. Deze mensen hadden zelf niet door dat wij om hen moesten lachen hoor, daar was de afstand te groot voor. Maar wanneer je eenmaal de slappe lach hebt, lach je overal om!

toerist aan het snorkelen met zwemvest aan, Mauritius

toerist aan het snorkelen met een zwemvest aan, Mauritius

De twee Franse mannen aan boord waren zestigers met vrouwen van 40 en 50 jaar. Helena de vrouw van 40, een Marokkaanse Française lag de hele tijd dubbel van het lachen. Meestal omdat de mannen iets grappigs zeiden, wat wij niet letterlijk verstonden maar wel begrepen. We hadden dus enorm veel plezier, de tranen liepen voortdurend over onze wangen. De twee Engelse stelletjes waren twintigers en waren beide op huwelijksreis!

We voeren naar Blue Bay om te snorkelen. Prachtig helder en zoals de naam al zegt, erg blauw water

snorkelen in de Blue Bay, Mauritius

Wat een schitterend plekje om te snorkelen!

foto vanaf eilandje op vaste land mauritius

We zagen ongelooflijk mooi levend koraal en prachtige gekleurde vissen. Tussen het oppervlaktewater en het koraal zat soms nauwelijks een halve meter verschil. De vissen zwommen dus erg dichtbij en het was uitkijken dat we het koraal niet kapot maakten met onze flippers. Sommige vissen keken ons aan van: en wie/wat ben jij en wat moet je hier? Zo leek het tenminste!

Op deze foto kun je de stukken zien waar koraal ligt, de donkere vlekken!

helder water in Blue Bay. De donkere stukken is het koraal. Mauritius

Na het snorkelen gingen we landinwaarts om een waterval te bekijken. Dit was even een stukje varen en ik moest vreselijk nodig plassen. Het gevoel dat je op knappen staat, je kent het wel…

mangrove inham zee

Een prachtige natuur

landinwaarts naar een waterval

Eindpunt: de waterval. Niet een enorm grote, maar wel een mooie!

waterval, Mauritius

Eddy manoeuvreerde ons tot zelfs bijna onder de waterval…

Rob bijna onder de waterval zodat hij nat werd, Mauritius

Ik dacht de hele tijd: kon ik maar even het water in om te plassen… Ik hield het bijna niet meer. Net alsof Eddy mijn gedachten kon lezen zei hij even later dat we hier wel even mochten zwemmen, pfffft…

zwemmen bij de waterval, mauritius

Rob ontdekte een grote sansevieria plant in het water en zette deze op zijn hoofd. Hij leek wel een eland. Iedereen lag dubbel van het lachen. Jammer genoeg geen foto hiervan, want ik lag zelf in het water.

Inmiddels was het lunch-time en we voeren naar een ander eiland

eilandje voor de kust van Mauritius

strand, boom en de zee. Een eilandje voor de kust van Mauritius

We namen plaats aan tafel op de kleine houten krukjes aan het strand. Er werden meteen flessen wijn aangerukt. Ik nam rode wijn, dat volgens mij rosé was en Rob dronk bier. Ook aan tafel hadden we de grootste plezier met de Fransen en klonken we onze glazen: sante, op onze vriendschap en deze geweldige dag!

Het eten stond al snel op tafel. Een kippenpoot van de BBQ met een beetje salade en knoflookbrood

de lunch op een ander eilandje. Alleen een kippenpoot, Mauritius

en als dessert een halve gebakken banaan met hoe kan het ook anders…rum er doorheen!

Niet veel eten maar de drank vloeide rijkelijk, de karaffen stonden op tafel. Na het eten kregen we nog drie soorten eigen gestookte rum te proeven. Weliswaar alleen een slokje, maar het was vreselijk sterk! Ik begon de alcohol al aardig te voelen, want ik ben dat helemaal niet gewend. Ik was niet de enige. Met name één van de Engelsen had hem aardig hangen. Hij was zo vrolijk en vulde al zingend onze glaasjes bij!

Na het eten nog even zwemmen ( niet te diep, met al die drank) en toen namen we afscheid van dit mooie eilandje

eilandje waar we lunchten, Mauritius

Om vervolgens naar een nog mooier eiland te gaan! (île aux cerfs)

eilandje voor de kust van Mauritius, hutjes voor overnachtingen

strand eilandje voor de kust van Mauritius

Helena en Eddy

helena en onze kapitein 'Eddy'

Hier liepen we wat rond. Het was warm en gingen dus even het water in

rob in het water tot aan zijn knieën

Ik had mijn camera en een tas in de hand. Het water was na een paar stappen al diep( tot mijn middel) en bijna viel ik om…Gelukkig kon ik me nog staande houden en liet ik mijn camera niet vallen

mislukte foto omdat ik in het diepe water bijna omviel

Verrast door de diepte, maar de drank speelde ook een rol hihi. Omdat ik bijna viel heb ik schijnbaar per ongeluk een foto gemaakt!

Hieronder onze boot, met daarin de twee Franse stelletjes!

de speedboot met de fransen. eilandje kust Mauritius

Helaas kwam er na dit eiland een einde aan onze boottrip. Op het vasteland werden we weer afgezet. Een stuk noordelijk dan waar we in de ochtend opgestapt waren. We namen afscheid van onze nieuwe ‘vrienden’. Helaas, zij verbleven in het zuiden van het eiland en wij helemaal in het noorden!

Onze taxi stond al klaar. De chauffeur had de hele dag op ons moeten wachten!

Tijdens de rit terug naar ons hotel kon ik even nagenieten van deze prachtige dag. Wat hadden we gelachen en wat een prachtige eilandjes allemaal! Hoewel ik niet bijzonder veel drank op had, het waren steeds maar kleine glaasjes, was ik een beetje misselijk geworden. Waarschijnlijk teveel soorten drank door elkaar gedronken.

Het was bijna 18.00 uur toen we op een bedje aan het strand bij ons hotel neerploften. Terug in ons eigen paradijsje met de palmbladeren boven mijn hoofd viel ik in slaap…

vanaf ons ligbedje op het strand, uitzicht op de palmbladeren boven mij

De volgende dag vlogen we helaas terug naar Nederland..

We hebben werkelijk een schitterende vakantie gehad op Mauritius. Wat een prachtig exotisch eiland! Beslist één van de mooiste eilanden die ik ooit heb gezien! In het menu LANDEN kun je bij Mauritius alle verhalen over dit eiland nog eens teruglezen!

Spreekt jou Mauritius aan? Of misschien ben jij hier al eens geweest. Wat vond je ervan?

2 gedachtes aan “SNORKELEN EN RUM 2

1. Ilse

Heerlijk, dat is het goede leven… een prachtige omgeving met leuke mensen en vooral heeeel veel lachen. Ik heb ook moeten lachen, vooral om die ‘per ongeluk’ foto 😂 whoehahaha.
    Groetjes, ilse

1. Margreet Pruis Bericht auteur

Ja heerlijk he, was zo’n fijne dag! 😊😊Ik drink wel eens een wijntje, maar sterke drank ben ik niet zo gewend. Ik kwam er in de taxi nog achter dat ik mijn snorkel was vergeten, die lag nog in de boot. Pech gehad😊